klasstre.blogg.se

Tisdag 29 augusti

Publicerad 2017-08-29 17:26:14 i Allmänt,

På tisdagsmorgonen hade vi två svenskalektioner. Den första svarade vi på frågor till det första kapitlet i Nyckeln till skatten och den andra började vi jobba med våra skiljetecken. 


Efter första rasten började vi prata om trafik. Vi tittade på en bild och pratade om olika sätt som man kom till skolan på. Jag visade vad som händer om man släpper ett ägg i golvet med och utan cykelhjälm och visade vad som hade hänt med min hjälm när jag körde omkull. 

Före lunch hade hälften dans med Therese och hälften målade ugglor med mig. 



Efter lunch gjorde vi nutidsfrågorna i grupper. 

På idrotten spelade vi fotboll. 

De två sista lektionerna hade hälften syslöjd och hälften hade matte och svenska med mig i klassrummet. I klassrummet jobbade vi med hundrarutan och skrev klart den återberättande texten om första skoldagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela